onsdag 5 oktober 2011

Schema ändring

Lucas har ju bytt dagis för ett litet tag sedan. När vi bytte till det nya dagiset hade de bara platsför 3 dagar i veckan, på måndagar, tisdagar och fredagar, så jag jobbar bara 3 dagar i veckan nu igen. Förhoppningsvis kan vi få mer dagar om ca en  månad eller två. Jag tycker inte alls om att vara ledig mitt i veckan. Det blir liksom inte något av något. Jobbet blir helt hackigt och jag får inte gjort något vettigt känns det som. Som idag när vi har varit hemma kändes det som om att det är fredag, görkonstigt. Det var mycket bättre att vara ledig som jag var förut på fredagar. Hoppas att det blir någon ordning på det snart.

Idag har Lucas och jag varit i parken på våran lediga dag och övat lite sparkcykel. Det gick väl sådär. Han tyckte mest om att släppa cykeln utför långa nedförsbackar så att den åker av sig själv. Men lite kunde han köra ändå.

Spana på båtarna och tågen han vi också med en stund.

Sedan var vi och simmade också. Lucas är ju i polen utan mig nu, och bara i polen med ledaren och de andra barnen. Under tiden ledaren är med något av barnen (de är 3 i gruppen) så får de andra 2 vara på ett slags upphöjt golv med en led stång runt. Idag tyckte Lucas att det verkade roligt att hoppa över led stången och försöka simma själv. Shit vad rädd jag blev, innan ledaren hade hunnit fram och dra upp honom var jag nästan i polen med kläder och allt. Reaktionsförmågan är det i alla fall inget fel på. Haha de andra föräldrarna fick sig ett gott skratt. Lucas verkade inte heller må dåligt av att ha varit under vattnet en liten stund, utan han skrattade han med. 

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se