onsdag 12 oktober 2011

IKEA

Idag tog vi som sagt en sväng till IKEA. Förutom Lucas och jag så följde även Claudes syster och mamma med. Det var trevligt med lite sällskap och någon att äta köttbullarna med och dricka kaffe och äta kanelbulle med.

Jag åker ganska ofta till IKEA, säkert en gång i månaden i alla fall. Jag tycker det är mysigt att strosa runt och så klart köpa hem lite svenska godsaker. Fast jag har börjat bli lite besviken. Nästan all mat som de har i deras mat avdelning är mer och mer av deras egna märke och det är inte samma sak som det riktiga. Då kan det lika gärna vara tycker jag. Det är klart att IKEA tjänar på att göra sina egna saker, så det är ju förståeligt att de slutar med att köpa in andra produkter. Men det är så himla tråkigt tycker jag!
Det finns till och med en grupp på facebook, Only IKEA brand on food - No Thank you! Gå in och "gilla" här du också även om du bor i Sverige, så att jag kan fortsätta att äta djungelvrål och tunnbröd. Inte för att jag tror att det kommer göra någon större skillnad, men man kan ju alltid försöka.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se