måndag 24 oktober 2011

En Lista

En aussie blogg som jag har följt ett tag är Annas fina bloggoch nu fick jag en så kallad blog award där jag ska svara på några frågor, so here we go:

1. VARFÖR BÖRJADE DU BLOGGA?

Den största anledningen var för jag vill visa och berätta för de där hemma vad vi har för oss på dagarna i Australien och tyckte att en blogg skulle passa bra. Jag har tidigare haft webb album med bilder osv men tycker att det blir mer personligt och beskrivande på en blogg. Sedan är den ju jättebra som en dagbok så att man kan gå tillbaka och se vad man har gjort. Jag har försökt att skriva dagbok många gånger förut men inte lyckats så bra. Till exempel när jag var gravid och Lucas var nyfödd skrev jag en dagbok. Väldigt sporadiskt. Vilket är tråkigt, nu skulle jag så gärna läsa hur det var då, det händer ju så mycket under den tiden och det är så lätt att glömma hur det egentligen var. Andra exempel är resedagböcker, som jag har försökt mig på så många gånger, men det blev pannkaka av allihop. 

2. VILKA BLOGGAR FÖLJER DU?
Tack för påminnelsen, det är nog dags att uppdatera listan till höger snart. Jag är framförallt intresserad av att läsa om svenskar som bor i Australien, och bloggar av andra mammor med barn i Lucas ålder. 

3. FAVORITFÄRG?

Jag kom ganska nyligen på att grön är min favvo färg. 

4. FAVORITFILM?
Det har jag ingen men jag tycker om att titta på svenska filmer och på filmer från tidigare tidsepoker.  


5. VILKA LÄNDER DRÖMMER DU OM ATT BESÖKA?
Oj vad svårt, det är ju så många! Men nästa på listan är nog Central Amerika. Tyvärr (eller tyvärr och tyvärr), så går alla mina semester planer till Sverige nu för tiden så det blir svårt att få till att se nya ställen. 


BONUSFRÅGA: OM PENGAR INTE VAR NÅGOT PROBLEM - VAR SKULLE NI BO DÅ? 

En tredjedel av året i Sverige, en tredjedel i Australien och en tredjedel skulle spridas ut över resten av jorden. 

Sen att dela ut denna award till andra bloggare.....
Jag vet inte riktigt vem jag ska välja, det finns ju så många jag skulle vilja veta lite mer om, men jag vet inte om ni vill göra listor. Så jag skickar vidare till dig som känner att du vill göra den. 

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se