måndag 2 maj 2011

Utflykt till Manly

Ännu en helg till sin enda och måndagen är här med jobb, hämtning, lämning och allt annat som kommer med vardagen.

Vi har haft en härlig helg här! Igår åkte vi på en liten utflykt till Manly som ligger vid Sydnys norra kust. Lucas har blivit tokig i allt som låter och rör på sig, så vi tog tåget in till stan och sedan båtan ut till Manly, superkul tyckte Lucas! Han var överförtjust och kunde inte sluta att peka och säga wasdä (= vad är det) och man fick om och om igen säga vad det var han pekade på, tåg, båt, helikopter, bil osv. Det var massa helikoptrar ute vid vattnet och det tyckte ju Lucas var roligt förstås. Fast när vi kom hem såg vi på nyheterna att 2 fiskare hade drunknat och det var därför som de var så mycket helikoptrar ute, så det var ju jättehämskt egentiligen! Fast det visste vi ju inte då.

Väl ute på Manly somnade Lucas i vagnen och jag och Claude kunde njuta av en cappucino och en god glass vid ett strandcaffé. Ibland är livet härligt! Sedan blev det lite lek på lekplatsen vid strandpromenaden och tillslut åkte vi hela vägen hem igen. Behöver jag säga att det var en nöjd och trött lite kille som somnade på kvällen när vi kom hem.


Lucas och Claude spanar efter tåg


Lucas på färjan i Sydney Harbour



På färjan med the Harbour Bridge i bakgrunden



Jag och Lucas på Manly Beach




















Hoppas att ni har haft en härlig Valborgs helg också ;)

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh vad mysigt! Det är det jag har sett fram emot mest med att bli en liten familj, alla mysiga utflykter och mys i vardagen! Om du undrar varför jag kommenterar dina gamla inlägg så håller jag på att komma ikapp nu när jag äntligen sett att du har en blogg ;) kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se