onsdag 25 maj 2011

Regn och Rusk

Jag skulle ha haft kameran med mig idag när jag hämtade Lucas. Himlen var om vartannat blåsvart om vartannat orange, otroligt härligt ljus. Sedan kom regnet. Ett riktigt skyfall samtidigt som det blåste ordentligt. Så nu är det härligt att sitta inne i värmen med en god choklad (som som sagt är slut)!

Oprah är på tvn , ett av hennes sista program går nu. Jag har aldrig fattat hur stor hon är, kanske är hon inte så stor i sverige eller så är det bara jag som inte har fattat grejen riktigt. Här är hon i alla fall superstor, alla är lite av ett fan av Oprah. Hon var ju här förra året och spelade in ett gäng program, Turism Australia behövde visst lite reklam sa dom. I alla fall så nu när jag har kollat lite och hört alla prata om henne så verkar hon ju otroligt sympatisk och ha många bra värderingar, så jag kan förstå varför folk är så sålda på henne. Fast jag tycker i alla fall att det är lite skrämande när en ända människa kan påverka så otroligt många till den grad att allt hon säger är sanning och att folk glömmer sina egna värderingar och åsikter. Men hon har ju gjort många många bra grejer så jag ska absolut inte kritisera någon.
Det är många bra artister i hennes program i alla fall.

Så god natt för i dag nu ska jag krypa tillbaka under filten.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se