torsdag 12 maj 2011

Melbourne

I morgon ska jag till Melbourne. Jag ska på möte med jobbet och fixa lite grejer på vårat kontor när jag ändå är där. Det ska bli kul att träffa mina koleger lite. Hur lyxigt och flexibelt det än är att jobba hemmifrån så saknar men faktisk sina jobbarkompisar. Det blir lite ensamt när man inte har någon att diskutera viktiga och oviktiga saker som händer. Det är ju väldigt bra att mötet inträffade på en fredag för då kan jag ju stanna kvar över helgen. Jag ska vara borta ända tills söndag. På fredag bli det som sagt jobb sedan har jag bestämmt träff med mina gamla svensk kompisar för lite mat och dricka på kvällen. Karin och Camilla, jag träffade dem när jag precis hade flyttat till Melbourne och besökte svenksa kyrkans tjejkväll. Vi träffades lite sporadiskt en gång i månden ungefär då tjejkvällen var och i bland mellan träffarna för till exemple julbord, midsommar eller kanske bara att fika och snacka lite svenka. Det roliga var att i typ januari 2009 upptäckte vi alla tre var gravida och skulle ha barn nästan samtidigt bara några veckor skillnad i juni/juli samma år. Efter det träffades vi mycket oftare, bäbisarna föddes bara med 3 veckor i mellan och vi hade mycket kul under första året när vi var alla mammalediga. Det är lite synd nu när jag bor i Sydney att vi inte kan träffas så ofta, speciellt med tanke på Lucas, för de kunde ju haft så mycket kul i hop. Sedan tror jag att det hade hjälp hans svenska att oftare träffa andra som snackar svenska förutom jag då. I alla fall ska det bli himla mysigt att ses igen! Jag ska bo hos ett par kompisar som jag lärde känna när vi bode i Dublin för ett par år sedan. Det är ett helt gäng med gamla Dublinpolare som bor i Melbourne nu. Vi ska alla hem till dem och spela risk och äta lite god mat på lördagen. Under dagen tänkte jag och Ais (iränsk kompis) ut och shopa lite och kanske sätta oss i en beergarden och käka lunch. Innan jag åker hem på söndagen ska jag äta frukost med ett annat kompispar som har hunnit få en lite pojke - Felix sedan vi flyttade till Sydney. Så nu ska jag äntligen få se honom i real life. Oj vad mycket kul jag ska ha hela helgen.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se