fredag 15 april 2011

Zumba

Zumba har blivit lite av en tradition på mina fredags kvällar. Det är så himla härligt att ha kört ett ordentligt träningspass just innan helgen, sedan kan man slänga sig i soffan och njuta på fredagskvällen. Fast något som är tråkigt här i detta landet är att fredags kvällarna har det sämsta TV utbudet på hela veckan. Det är ju konstigt tycker jag, det är väl då man vill titta på något bra och koppla av, om man inte är 20 och ute och clubbar förstås. Fast vad vet jag, kanske gör Australierna något annat på sina fredags kvällar. I alla fall fastnar jag ofta här framför datorn istället och det är ju inte riktigt lika mysigt. Just fredagsmys är något som inte riktigt har etablerat sig i vårat hem, kanske är det för att halva familjen inte har haft en liknande tradition tidigare, kanske är det för att Lucas fortfarande är ganska liten eller kanske just för att TV utbudet är skit. Kanske bara för att jag inte orkat ta tag i att göra det mysigt. Det får bli ändring på det tycker jag! Nästa helg blir det fredagsmys!

I morgon ska jag och kompis Jenny till Sydney och gå på lyxig High Tea,  det är när man dricker tea eller kaffe och god champange och äter massor av små goda pajer, snittaroch scones och massa kakor och bakelser. Jag henne det i födelsdagspresent samtidigt som jag bjöd in mig själv. Haha, det är de bästa presenterna, när man själv får ta del av det goda!! Fast vi har en liten pakt tillsammans där vi bjuder ut varandra på lite roliga saker och samtidigt får lite egentid från familjelivet. Så i morgon blir det heldag i staden med lite shopping också såklart. Det ska bli superkul!!

Trevlig helg alla godingar!


Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se