torsdag 7 april 2011

Tålamod

I dag när vi vaknade så smattrade det mot rutan och regnet öste ner. I bland är det ganska mysigt när det regnar tycker jag och så kändes det i morse härligt med regn.

Lucas har vaknat väldigt tidigt denna veckan, han har ju liksom inte koll på att vi har ställt tillbaka klockan i helgen :). Så det har varit uppgång vid 5 varje morgon. Idag lämnade Claude Lucas på dagis så jag passade på att gå till gymet en sväng innan jag började jobba. Det var längesedan jag var där, vi har varit lite sjuka ett tag med förkydlningar så jag har inte riktigt kommit gång sedan vi hade besök från Sverige. Men idag kände jag mig peppad att gå, efteråt gick jag hem full av energi!

När jag hämtade Lucas idag så var han som vanligt ganska trött när vi kom hem och HUNGRIG! Han är ofta väldigt hungrig efter dagis, jag undrar när dom äter sista gången på eftermiddagen egentligen. I alla fall så blev det god pizzafisk till middag som Lucas brukar smaska i sig glatt men idag var det stora krokodiltårar och gråt, han ville inte äta alls, jag försökte locka men ingenting ville han ha. Det e ju konstigt när man är så hungrig att man inte alls vill äta. Han satt i mitt knä medans jag åt och efter mycket kramar och gråt ville han smaka av min tallrik, sedan var det inget stopp han åt upp hälften av min mat och sedan maten på sin egen tallrik också, ibland är det bara den där första tuggan som måste in. Jag känner så väl igen mig. När blodsockret har dalat så vet man inte vad man vill äta och allt är bara skit! Fast bara man får i sig lite först så blir liksom det mesta faktisk ganska mumsigt sen.
Sedan blev det glass, yum yum!


Sedan var han på gott humör hela kvällen.

Jag har jobbat lite nu på kvällskvisten. Det är nackdelen med att jobba hemifrån, man blir ständigt påmind om jobbet och kan fixa det där jag inte hann tidigare eller om man har glömt något under dagen. Sedan har jag ju fixat lite med bloggen också. Kul att ha något att fixa med, fast det tar ju som sagt ännu mer tid från all man borde göra. Men men. Nu blir det og ingen mer skrivet idag i alla fall. Så god natt på er! 

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se