torsdag 28 april 2011

Mina blommor

När vi flyttade in i denna lägenheten i våras (eller ja i september, vilket är vår i Sydney), så tänkte jag göra lite mysigt på våran balkong. Jag köpte mig lite färgglada blommor typ, hmm kommer inte ihåg vad de heter, i alla fall sådana där vanliga balkongblommor. Det blev jättefint och jag kände mig nöjd. Tills nästa morgon. Alla blommor var borta, liksom avklippta vid knoppen, har vi blivit terrasserade?
Japp av possums. små nattdjur i kattstorlek ser lite ut som en blandning av råtta och ekorre.

Vanligtvis äter de gumtrees och vilda växter men hittar de goda blommor lättillgängligt äter de gärna dem också. Det finns inte så mycket att göra åt det, har man små söta possums utanför huset så har man. Därför är  våran balkong nu åter tråkig och färglös.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se