fredag 8 april 2011

Fredag!!

Fredagar är den klart bästa dagen på veckan tycker jag, när man har hela helgen framför sig! Sepeciellt nu när jag är ledig på fredagar också. Härligt!

Idag var det sista simningen för Lucas denna terminen. Det gick superbra, han tycker att det är så härligt i vattenet. Han kan ta sig fram i vattnet helt själv nu utan att jag håller i han alls när han har på sig simdynor. Han har också fått en liten söt tjej på simningen, de ska alltid duscha tillsammans efter simningen, de ser så söta ut. De står bara där och tittar, men ingen vill duscha klart utan att den andra är klar också. Det är superbra för då kan vi mammor torka och klä på oss medans de står inne i duschen. Gullungar!

Sedan var det som sagt dax för IKEA. Jag åkte dit mest som sällskap för Gina och Sara men lite inköp blev det ju såklart. Lucas och Claude fick nya kuddar. En till Claude för att jag gav hans till Lucas och en till Lucas för att han svettas så himla mycket att den han fick av Claude är helt äcklig nu! Jusses vad en lite kille kan svettas, helt otroligt!!

Ikea blev en bra utflykt, köttbullar till lunch med delicatoboll till efterätt, mumsigt. De är ju konstigt, när jag bodde i sverige tyckte jag inte alls att Ikeas köttbullar var någoting att ha men nu är det galet gott, speciellt när man får mycket lingonsylt. Lucas tycker också om köttbullarna på Ikea han mumsade i sig en hel egen portion, inte konstigt att han inte ville ha  någon middag sedan, när han hade hela magen full med köttbullar!

Lucas på Ikea

Nu i kväll efter att varit och Zumbat, hade jag tänkt att slappa i soffan framför Hämnaren, den där danska filmen men så kunde jag inte få svensk täxtning, DVD kontrollen är trasig, jag fattade ingenting! Jag är så besviken, jag som hade sett fram imot filmkväll. Det får nog bli lite streeming på TV4 play i stället, En unge i  minuten kanske.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se