måndag 19 december 2011

Sydney Town Hall i ett märkligt sken!

I går kväll satt jag på en uteservering med en gammal vän. Vi tog några öl och snackade om vad som har hänt sen sist vi sågs, vilket var ett par år sedan. Härligt att få lite första hands information hemifrån. Live och inte på telefon, det är lite lyx!

Hon är här och åker med Rosa bussarna och har sett så otroligt mycket mer av Australien än vad jag har under mina år här. Visst är det väl konstigt, jag som älskar att resa och har bott och rest på många hörn av världskartan, har sett så lite av Australien. Jag tror att det är för att jag är här utan en deadline. När jag tidigare har rest eller bott på ställen har det alltid varit på bestämd tid och jag gjorde det mesta av den tiden. Här blir det mer vardag och åka till Alice springs eller the barrier reef kan jag alltid göra nästa sommar, vinter eller om några år. Men det blir liksom aldrig av. Jag måste nog ta tag i det!

Och visst kändes ett litet sug i res-tarmen när Maria berättade om äventyren med rosa bussarna. Tänk att det är 9 år sedan som när jag reste med samma fast i Afrika.

På vägen till tåg stationen när jag skulle åka hem låg Sydney's Town Hall i ett märkligt sken.

Nästa gång ses vi i Sverige, hoppas att du får en fortsatt underbar resa!

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se