torsdag 8 december 2011

Ikea besök

En ledig regnig dag som denna bestämde jag och Lucas oss för att åka till Ikea. Lucas behöver en ny säng. Han sover fortfarande i sin spjälsäng och vi har tyvärr tappat bort den där brädan som gör att man kan ta bort ena sidan på spjälsängen och göra den till en vanlig säng, typiskt oss. Så nu får vi köpa en ny säng i stället.

Jag har en i sikte men insåg att det skulle bli lite svårt med logistiken, med Lucas och bära på sängar och madrasser och hela baletten. Så jag får dra med mig C till helgen för att köpa den. Men det blev lite julsaker inhandlat i alla fall. Sen fick vi lite billig lunch också. Lucas äter glatt både köttbullar och kanelbullar. Sedan är det ju så bra saker att leka med på Ikea också.
Och massa tåg att leka med
Köttbullar är ju smaskigt
Provar stolarna lite
Sen drog vi på oss regnjacka och stövlar och spenderade eftermiddagen i regnat och hoppa i vattenpölarna.

En sak som är bra med det dåliga sommarvädret är ju att det känns som lite mera jul inne. Annars får solen gärna ta och komma fram nu tycker jag.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se