lördag 10 december 2011

Pepparkaksbak

Igår kunde jag hämta Lucas lite tidigare från dagis. Det är skönt tycker jag, att kunna sticka i väg lite tidigare och få börja helgen. Vi hade lite planer på att baka ut pepparkakorna också så då är det ju skönt att slippa att baka halva kvällen. Det blev ganska sent ändå tillslut. Lucas kom nog inte i säng förren vid tio tror jag, fast det är ju fredag.

Pepparkakorna då, jo några blev väl ganska så bra men de flesta blev för brända. Jag glömde hela tiden av att kolla ugnen. Annars var det en hit att baka pepparkakor och få mjöla och kavla.





Jag kom på mig själv att jag har blivit lite gammal också, jag kommer ihåg att jag alltid ville göra så många olika figurer som möjligt och bytte konstant figur att lägga på plåten. Men nu försöker jag bara göra så snabbt som möjligt och så enkelt som möjligt, typ en figur per plåt, medans Lucas ville byta figurer hela tiden. Lustigt det där.

1 kommentar:

Anna sa...

Du har alltså koll på detta med att baka pepparkakor - imponerande! Själv har jag just beslutat mig för att lägga ned allt vad matlagning heter...

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se