onsdag 14 december 2011

Gunwiltruck

Jag var precis ute och gick en liten promenad på lunchen, när jag såg en husbil som hette Gunwiltruck och hade svenska och tyska flaggan på sig. Jag var tvungen att söka på nätet, och upptäckte deras hemsida. En svenska gift med en tysk bestämde sig att resa jorden runt när maken fick reda på att han har en sjukdom som kommer att göra honom blind. De sålde allt och köpte sig en husbil. 1997 stack de iväg och är tydligen fortfarande ute och reser, just nu i Sutherland NSW, Australia. Häftigt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilket äventyr!

Sv: Jag skickar det till mina föräldrar, så får de sända det vidare. Lite krångligare, men vad gör man? Tycker det är så svårt att hitta prisvärda kläder här hittills.. har inte riktigt vant mig vid dollarn heller, att tänka hur mycket det är egentligen.

Emmy sa...

Cooolt, där ska jag in och läsa! =) Kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se