lördag 12 november 2011

Nytt körkort

Igår när jag var och hyrde en film påpekade mannen i film affären att mitt körkort hade expired och undrade om jag hade ett nytt som jag kunde lägga in. Ojdå, det visste jag inte. Jag kollade på mitt körkort och det gick visst ut 22 oktober, oops! Jag har kört utan körkort i ett par veckor. Så i morse åkte vi till RTA (vägverket) och jag har nu fått ett nytt körkort. Snabbt gick det, skönt!
Filmen vi såg igår var förresten Conviction, en helt ok film.

Nu är vi på väg till C föräldrar i Wollongong. Vi ska ut och äta med dem på an Italian Clubb. Alltså en clubb i Australien var något nytt för mig när jag kom hit. Jag hade nog knappt vetat var det är nu heller om det inte var för C föräldrar. En clubb kan vara italiensk, grekisk, spansk eller typ från vilket land som helst, det kan också vara sport clubb som golf och rugby men de ser ofta väldigt lika ut. När man går in genom entrén måste man först registrera sig om man inte har medlemskort vill säga. Stället ser ut som en stena färja. Där finns ett antal barer, en restaurang och en bistro, ett spelrum med massa enarmade banditer och ibland finns det även ett dansgolv med någon stackars trubadur. Maten varierar lite, ofta helt ok men absolut inte någon smak sensation, billigt är det i alla fall. Jag tror att det är en stor gemenskap på dessa ställen, de kom nog till på grund av den stora immigration efter andra världskriget. När folk från alla delar av jorden försökte göra sig hemmastadda och träffa likasinnade.

Bra är också att det är bra för barn där, stora ytor att springa på och ingen som blir irriterad när de små inte vill sitta stilla längre. Fast om jag hade fått välja skulle jag nog välja något annat. Fast det är ju jag det!

Innan vi satte oss i bilen bakade jag biscotti att ta med och bjuda på till kaffet. De blev faktiskt ganska så bra för att vara första försöket!

1 kommentar:

Emmy sa...

Härligt! Låter som en fin helg och dina biscotti ser jättegoda ut =)

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se