torsdag 21 juli 2011

Att bada i sjöar

Jag har alltid tyckt att det är bättre att bada i sjöar än i hav. Kanske för att jag är uppvuxen med mer bad i sjö än i havet.

Sedan jag flyttade ifrån Sverige till Australien har det inte blivigt så mycket bad här i Sverige, men nu sedan jag kom hem har vi besökt 2 sjöar med Lucas och det var värst vad jag tycker att sjöarna har blivigt mörka, skitiga och sliskiga. Jag måste ha blivigt en strandsnobb! Nja, jag tycker faktiskt inte så mycket om stränderna i Australien heller där är det för höga vågor och för mycket sand för min smak. Men även om jag inte tycker att själva vattnet i våra sjöar är så inbjudande så tycker jag fortfarande att det är helt underbart vackert och det luktar så gott, så otroligt svenskt på något vis. Lucas ser också ut att trivas.

Åh vad härligt tycker Lucas

Kul att ha en bad kompis när mamma är en sådan badkruka!


Iiii vad kallt


Vist är det fint vid våra sjöar

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se