tisdag 9 augusti 2011

Vilken Resa!

Nu är jag tillbaka till Australien efter 3 veckor hemma i Sverige. Jag ser att jag har varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen, men det är det värt när jag har hunnit med så mycket hemma i sverige.

Både jag och Lucas skulle nog behöva en vecka här hemma och vila upp oss efter våran super resa. Lucas som är tillbaka på dagis i dag sov som en stock i natt, bra tänkte jag då börjar nog jetlägen släppa lite. Fast nu ringde de från dagis precis och undrade om jag ville att Lucas skulle sova sina vanliga tider för han hade somnat bara en kvart efter att jag hade lämnat honom  på dagis. Stackarn han måste ju vara supertrött! Jag ska hämta honom vid 2 idag tänkte jag, det blir nog tillräckligt så här första dagen efter semestern.

Ja Sverige ja, det kändes lite vemodigt att lämna mitt gamla land denna gången, jag kommer att sakna alla och allt så mycket. Det har känns lite tungt nu de första dagarna tillbaka. Fast det är klart det gör de väl för det flesta när semestern är slut och man ska börja jobba igen. Får jag bara sova igen mig lite också så blir nog allt bättre. Den 24 timmar långa resan bjöd ju inte på så mycket sömn direkt. Lucas sov bara ca 5 timmar allt som allt på hela resan. Men han var så himla duktig han skötte sig jättefint och tyckte det var roligt att flyg med de stora planen.
Lucas leker med sina bilar på planet
Jag hade också tänkt att lägga in lite bilder från våra bravader, jag hade säkert över 400 bilder med mig tillbaka, men nu kan jag bara få fram ca 50. Jag tror jag tog ut  USB minnet ur datorn för snabbt och förlorade de mesta av bilderna, typiskt! Tur att de även är sparade på mammas och deras dator där hemma.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se