måndag 9 januari 2012

Sista dagen innan jobb

Jaha, dessa veckor har ju gått, som anat, fort. Imorgon är det dags för jobb och dagis igen efter 2 veckors ledighet. Det har varit en väldigt skön ledighet, vi har hunnit med mycket. Som att umgås mycket med varandra, lite små utflykter, strand och hav, bröllop, träffat familjen och vänner till och med att bara ta dagen som den kommer och lite vila.

Välbehövligt, men det var ändå inte exakt vad jag ville. Ledigheten var lite påtvingat på grund av att dagis har haft stängt dessa två veckor och därför var vi tvungna att ta ut semester. Skönt, visst, men hade jag kunnat välja hade jag nog sparat på dagarna så att jag kan vara mer ledig nu när mamma och pappa ska komma och hälsa på i 3 veckor. Som det blir nu kan jag bara ta ut ett par enstaka dagar under tiden de är här. Jag jobbar ju i och för sig bara 4 dagar i veckan och är ledig på måndagar, så är vi ju lediga på Australia day också. Så det blir tid för oss att umgås en hel del ändå. Sedan kommer ju Lucas vara med dem i stället för på dagis så de får nog tillräcklig dos av oss ändå kan jag tänka mig.

Sista lediga dagen i ära har jag och L spenderat i lekparken mest hela dagen. Pannkakor till lunch blev det också.


1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt med ledighet men lite trist som du säger att man inte har något val när man vill ta den om dagis är stängt! Tack för tipset om svenska kyrkan, ska kolla upp det lite närmare! :) kram Emmy

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se