lördag 14 januari 2012

En Lista, de fyra

Idag blir det en lista som verkar kul som jag har sett i ett par bloggar runt om.

Fyra jobb jag har haft i mitt liv (vilka är en bråkdel av alla mina jobb)?
  1. Förare av ärt tröska i ett sködelag
  2. Flygvärdinna på Ryanair
  3. Hotell receptionist 
  4. Projekt ledare är mitt nuvarande och längsta jobb (Det har varit en krokig vandring i mina yrkesval)
Fyra Filmer jag skulle kunna se om och om igen?
Hmm svårt, ser inte så mycket film
  1. Med Lucas har jag återupptäckt Astrid Lindgrens filmer och de har jag ju sett hundra gånger om, men de går fortfarande att se på (några av de få barnpogram man kan se på)
  2. iphone inspelningen när L lärde sig att gå
  3. -
  4. -
Fyra städer jag har bott i?
  1. Göteborg
  2. Salamanca - Spanien
  3. Dublin
  4. Fort Myer - Florida 
Fyra TV program jag älskar?
Ja, älskar och älskar vet jag inte men dessa är helt klart värda att se
  1. Solsidan
  2. Packed to the Rafters 
  3. Go back to where you came from 
  4. Gynekologen i Askim (som jag fick i julklapp, har gott varm den senaste veckan och snart åker den på igen)
 Fyra Ställen som jag har varit på semester?
  1. Zimbawe - Kenya (Rosa Bussarna)
  2. Marocko 
  3. Thailand
  4. New York
Fyra webbsidor jag besöker dagligen
  1. Domain.com.au
  2. Hotmail
  3. Google
  4. Facebook
Fyra sorters favoritmat?
  1. Smörgås tårta 
  2. Mexikansk (speciellt i USA av någon anledning)
  3. Tapas 
  4. Alla typer av ostar 
Fyra skolor jag har gått på?
  1. Ledetskolan
  2. Nuntorp
  3. Estudio Sampere - Spain
  4. Göterborgs Universitet 
Fyra saker i mitt rum?
Vilket rum, i TV rummet där jag sitter nu har vi tex
  1. Laptopen
  2. iphone speaker 
  3. foto album 
  4. Soffa
Fyra saker som jag har på mig?
  1. Jeans
  2. Parfym
  3. Randigt Linne
  4. klocka 
Fyra ställen jag hellre skulle vara på just nu?
  1. På en uteservering tillsammans med några nära vänner med en kall öl i handen 
  2. Hemma i Sverige 
  3. En vecka i framtiden när mamma och pappa är här och hälsar på
  4. I slalombacken

2 kommentarer:

Boel I sydney sa...

Antligen gar det kommentera har igen! Vet inte varfor men med jamna mellanrum kan jag inte kommentera pa blogspot bloggar. Skumt.

Iallafall, jag lanar garna DVDn!

Genom svenskar I Sydney Facebook sidan har det styrts upp svensktraff pa Zimzala kl 4 nasta lordag, hang pa!

Anonym sa...

Kul lista! :) Emmy

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se