måndag 9 januari 2012

Nyårs weekend

Vi åkte ju på en liten minisemester över nyårs helgen till ett litet ställe som heter Crescent Head. Det ligger ca  5 timmars bilväg från Sydney. Det är verkligen ett jättemysigt ställe, ganska litet men alldeles lagom med ett par coffee shops, pub, bageri. Även stranden var perfekt, från havet gick ett litet inlopp där tids vattnet gick upp och ner varje dag så de var klart fint vatten. Däri badade jag och L, jag är inte jätte förtjust i de höga vågorna och stömma vatten. Så det var aldelles lagom för mig. Claude och de andra surfing tokiga kunde hålla sig på den stora stranden precis bredvid.

Jag hade ingen bra bild på stranden så denna är lånad från google

Samma med denna bilden
En dag åkte vi till ett annat ställe som heter South west rocks. Det var också ett mysigt ställe något större än Crescent Head med lite mat affärer och surfing shops. Jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka till båda dessa ställen.

Vi hade tänkt att boka något boende där nu när mamma och pappa kommer men det var tyvärr fullt överallt, så nu har jag bokat en liten stuga nedåt kusten i stället, ett ställe som heter Huskisson. Hoppas att det blir fint det med, det är i alla fall lite närmare, bara 2 timmars resa tror jag.

Här kommer lite bilder från nyår.
Det ska läras i tid!

Lucas älskar att springa runt i handduken, det är nästan svårt att få på honom något annat. 


Många sandslott och dammar blev det

Kvällarna var så härliga!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Låter som att ni fick en fin start på det nya året! Ser jättemysigt ut! Kul att Lucas är med och surfar, jättehäftigt :)

Asa sa...

Vilket härligt nyårsfirande ni hade!
God fortsättning och kram!

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se