tisdag 20 september 2011

Morgonkaffe

Melbourne har det absolut bättre kaffe än Sydney. Jag hade många favorit kaféer när jag bodde där. Det bästa kaffet var, oslagbart det på Leverton st i North Melbourne. Att vi brukade gå dit på lördags morgonen med hela helgen framför oss, läsa tidningen och äta en god frukost till gjorde det ju inte sämre.

Michel's kaffe brukade jag däremot rata, jag tyckte bara det smakade bränt och blaskigt. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det bästa kaffet i Sutherland är just Michel's. Jag brukar sällan gilla de stora kedjorna men i detta fallet har jag ändrat mig.

Nu sitter jag på tåget till flygplatsen och njuter av mitt kaffe.

God morgon!

3 kommentarer:

Boel i Sydney sa...

Ett annat tips for gott kaffe ar White Horse i Sutherland, och HAM i Cronulla (min pojkvan och hans bror ager HAM sa ar lite biased men de har gott kaffe, lovar! :))

Lina sa...

Oj, då måste jag såklart prova HAM i Cronulla nästa gång jag är där!

Emmy sa...

Vilken fin blogg! Och tack för kommentaren hos mig så jag hittade hit! Håller med dig om att Melbourne har bästa kaffet. Men just nu sitter jag faktiskt och sörplar svenskt Zoegas som jag fick med mig tillbaka från sverigesemestern. Ha en fin dag!

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se