lördag 25 juni 2011

Midsommar = Midvinter

Jag hade nästan glömt att det var Midsommar igår. Det var inte förrän jag kollade facebook på eftermiddagen som jag insåg vilken dag det var. Det blev inte så  mycket midsommar firande här, jag bakade en rulltårta med grädde och jordgubbar och vi köpte hem lite bubbelvin så det blev en myskväll i alla fall.


Svensk klubben i Sydney ska fira midsommar i morgon, det hade varit roligt att gå på men Jye en kompis lilla kille fyller 1 år och vi är bjudna på kalas. Men det känns ju inte som midsommar i alla fall. Kallt och mörkt, brrr! Det är nästan som man skulle vilja korka upp glöggen i stället kanske skulle köpa hem pepparkakor också, haha.

Fast nu är det inte långt kvar till vi kommer hem till sommar-sverige, närmare bestämt mindre är 3 veckor. Så jag kommer nog in i sommarkänslan snart. Åhh vad jag längtar nu!!

I kväll blir det också hemmakväll. C är och jobbar och Lucas har percis somnat, så jag har en hel soffa för mig själv i ett nystädat hem med sällskap av en svenk film och chips. Kunde ha varit värre.

1 kommentar:

Asa sa...

Låter i och för sig inte helt olikt midsommarvädret i Sverige... :-)
Vad gott med rulltårta, så duktig du är på att baka!
Håller tummarna för att sommarvärmen kommer nu så att ni får ta del av den svenska sommaren när den är som bäst!
Kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se