tisdag 7 juni 2011

Första skolkortet

I förra veckan fick Lucas sitt allra första skolfoto. Han ser så stor ut, äldre än vad han egentligen är och så ser han så mysig ut tycker jag. Min fina lilla kille!

Grymma bakgrundsmotiv de har nu för tiden. Annat var det när vi var små, då var de gråblå melerade och tråkiga. 
Det måste ha varit svårt att få honom att sitta still när de skulle fotografera men skolfotograferna måste väl vara vana vid busiga små barn. Vi fick en gruppbild på alla barnen och fröknarna också, BRA! Nu kanske jag kan lära mig vad Lucas kompisar heter, jag har ingen aning vilka dom är. Bara hur de ser ut. Man ser ju dem bara när man ska hämta eller lämna och man får ju liksom inte reda på vad de heter då och Lucas kan ju inte prata så mycket än så han kan ju inte säga vad de heter heller. Tänk att han spenderar så mycket tid på dagis men man vet så lite vad de har för sig. Visst fröknarna är duktiga på att berätta vad de pysslar med och varje dag gör de en liten presentation som de sätter upp vid ingången så man kan läsa och se bilder som har tagits under dagen. Men visst hade det varit så kul att få vara en lite fluga på väggen ibland!

1 kommentar:

Jessica sa...

Så söt! Vad stor han har blivit!

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se