tisdag 21 juni 2011

Askmoln

För lite över ett år sedan hörde jag för första gången om något som kallades för askmåln, då var jag hemma i Sverig och det var Vulkanutbrottet från Eyjafjallajökul på Island som ställde till det. Nyligen hörde jag om ytterligare ett askmoln från Island som skuggade europa och ställde till det med flygtrafiken. Nu har även Australien blivit drabbat, denna gången kommer det från Chile. Molnet var här redan för ett par veckor sedan och har nu åter kommit på besök.

Typiskt säger jag! Jag som skulle ut och flyga i morgon. Vi skulle till Mildura en liten stad mitt ute i bushen i norra Victoria och göra en field audit. Field audit, hmm vad blir det på svenska, inspektion kanske. Ja vi ska inspektera arbetet så att de som är ute och bygger bredband gör det enligt konstens alla regler och att de följer överenskomna processer. Jag har sett fram i  mot att komma ut bland byggandet och se hur det hela fungerar ute på fältet. Vi ska i och för sig till Queensland och en liten byhåla som heter Emerald nästa vecka och göra samma sak och sedan ska vi till Darwin veckan där på. Så jag får nog se min beskärda del ändå. Fast jag skulle tyckat att det var roligt och intressant att åka till Mildura också. Men men det kunde ha varit värre, det kan ju bli askmoln när vi ska åka till Sverige om ett par veckor och det hade inte varit kul! Så visst kan jag offra en Mildura tripp.

Min arbetskolega skickade lite bilder på askmolnet idag, har är några av dem.



Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se