lördag 4 juni 2011

Hyacinter och Mandariner

Idag när jag gick förbi blomsteraffären fick jag se hyacinter och det luktade sådär juligt och gott. Det är vissa saker jag aldrigt tror att jag kan vänja mig vid när jag bor här. Hyacinter i juni, visst känns det väldigt konstigt, de ska ju stå i en röd korg med mossa och tomtar på ett bord med julduk.

Mandariner är som godast just nu också, det är en annan sak som jag förknippar med december. Goda mandariner (eller är det kanske clementinder, jag har ingen aning om skillnaden) och apelsiner brukar alltid ha sin säsång runt julen. Men här är de som godast i juni, juli. Visst det är ju logiskt att det är så, det blir ju på samma årstid. Men för mig känns det helt fel.

Mandarinerna (eller om det var clementinerna) äter jag i mängder och njuter av. Men även om jag älskar hyacinter så kan jag inte få mig att köpa några hem. Det passar liksom inte utan tomtarna och julgadinerna, och jag kan ju inte börja julpynta i juni??

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se