lördag 20 augusti 2011

Promenad på korta ben

När jag har Lucas med mig när jag är ute och går så blir allt så himla mycket roligare. Eller ja, om man inte har brottom förstås. Men oftast när jag går någonstans för mig själv så går jag bara utan att upptäcka de där stenarna vid vägkanten eller fåglarna som går och pickar. Men när jag har Lucas med mig så missar vi inte en ända detalj längs vägen. Allt ska inspekteras och långsamt går det, fast visst blir världen en roligare plats når man ser allt det vackra.



Lucas är ganska dålig på att promenera själv, han vill hälst åka vagn eller bli buren. Vi har övat på det lite nu. han börjar ju faktiskt bli ganska stor nu. Så i veckan har det blivit ett par vändor till affären, och i morse åkte vi till stranden och tog en kaffe och lekte vid lekplatsen utan vagnen och han gick hela vägen.

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se