tisdag 30 augusti 2011

Jobbmorgon

Lyssnar på Sommar i P1 med Clara Lidström (UnderbaraClara), samtidigt som jag försöker bygga en process för oberoende certifiering för ett statligt sjukhusbygge. Tur att jag är kvinna då så att ajg kan koncentrera sig på så skilt olika saker på en gång, haha.

Clara tar upp många interessanta ämnen i sitt program. Jag läser även hennes blog i mellanåt. Hon har gjort ett lite speciellt livsval, när hon har bosatt sig, vad jag förstår ganska så isolerat. Det livet har många fördelar som jag också skulle önska mig, många av mina vänner bor ju på landsbygden. Närheten till naturen, härliga sjöar, lugnet och djuren. Fast visst finns det många nackdelar att bo så med, den största anledningen till varför jag inte skulle vilja bo på det viset är för att jag är så otroligt mörkrädd. Löjligt? Visst, men jag känner ett lugn att kunna se och höra andra människor runt omkring mig och ljusen från husen mitt i mot, jag tycker om att kunna ta en promenad till samhället och se folk och aktivit runt omkring, det lokala caffet eller se barnen tjoa på fotbolls planen. Där emot skulle jag inte vilja bo mitt inne i en storstad igen. Ett lagom avstånd till stad och natur är bäst tycker jag.

Här, där jag bor nu, bor jag nästan perfekt(förutom avståndet till Sverige förstås). 30 min till centrala Syndey, 10 min bil till underbara ständer, en enorm national park runt hörnet, lumigt och kulligt. Det är ett helt ok utbud med cafeer och affärer, en härlig plats!

Vi gör våra egna livsval, utefter våra önskemål och det är det viktigaste.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej! Håller helt med, jag skulle själv jättegärna bo långt ute på landet - förutom att det varje kväll blir mörkt och därmed läskigt..! Tramsigt men man kan inte hjälpa det. Jag hittade din blogg när jag letade efter expats (framförallt svenskar) som bor i Australien. Titta gärna in:
www.life-of-anna.blogspot.com
Anna

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se