onsdag 23 maj 2012

Kyliga dagar

Det är kallt på morgonen nu, säkert bara en 5-6 grader. Jag har ruggat upp med både handskar och halsduk. Inomhus hade vi ca 16 grader imorse. Då är det snabba svängar mellan den varma sängen, duschen och att hoppa i jobb stassen. Gröt och varm choklad värmer upp inifrån magen för både stora och små på morgonkvisten hos oss.

Tur att solen oftast lyser från klar himmel och värmer upp under dagen, då stiger graderna till 18-20 grader. Tur, för då får Lucas komma ut och leka på dagis. Dagar då det regnar eller är för kallt (typ under 16 grader) så stannar de inne. Mycket på grund av att barnen här knappt äger en tjockare jacka eller regnkläder. Och om de gör det så orkar inte personalen att klä på alla barn. När Lucas började på dagis så tyckte jag att det var väldigt tråkigt för jag ville att han skulle ut varje dag klädd i kläder som passar vädret. Jag tycker väl så fortfarande också men har också förstått att de dagarna de inte kan få gå ut på hela dagen är få. Vi är för det mesta förunnade med härliga soliga dagar och det är nästan alltid ett par timmar under dagen som de kan gå ut åtminstone. Så då kan man förlåta de få inne dagar som de har.

2 kommentarer:

Emmy sa...

Jo, visst kan man förlåta det kyliga vädret när solen sen kikar fram! Skönt att du är tillbaka på bloggen igen, men jag håller med dig - långa jobbdagar och mörka kvällar så känns det sådär lockande att blogga. Kram

Jennie sa...

Hej,

Jag ursäktar på förhand om detta verkar lite creepy... Jag heter Jennie och har precis flyttat till Sutherlandshire (Helensburgh) med min man och två barn (1 och 3 år) och tänkte jag skulle Googla för att se om fet fanns några svenska lekgrupper i trakterna. Det hittade jag ju inga men din blogg kom upp som topp resultat. Hör gärna av dig om du vill ta en fika eller lekparksdejt! :-) Jag är faktiskt i CBA byggnaden rätt ofta på möten genom jobbet! (såg ju att du jobbar där)
Petersen.yeni@gmail.com

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se