onsdag 18 april 2012

Svettigt

Pendlingen går ganska bra, jag tycker om att sitta på tåget, kolla på folk läsa tidningen eller bara pusta ut. Jag lämnar Lucas vid 8, C har börjat jobba tidigare för att komma tidigare från jobbet och hämtar Lucas vid 5.

Det ända som inte funkar är min tids optimism. På den en och en halv vecka som jag har jobbat, har jag fått springa från bilen till tåget varje dag. Varje dag! Idag tog jag på mig lite varmare kläder för att det såg väldigt kallt ut, regnet vräker ner! Efter att sprungit en dryg halv km i jobb skor och lite varmare kläder kan jag konstatera att det är inte så kallt ute! Svetten klippar härligt fast mina kläder, sitter på tåget nu och försöker att kyla av mig. Inte så lätt när det sprutar värme ur klimat systemet. Jag kommer att känna mig jätte fräsch när jag kommer till jobbet.

Tänk om jag kunde lära mig att planera min morgon lite bättre!

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se