torsdag 29 mars 2012

Nytt Jobb

Woho, jag fick beskedet till slut. Efter Påsken börjar jag på Commonwealth Bank på deras upphandling/inköps avdelning. Jag tror att det kommer att bli ett jättebra jobb och jag längtar efter att få börja. Men jag är lite nervös också, det är alltid lite nervöst innan man har kommit igång och får koll på vad som ska göras.

Att pendla in till stan varje dag kommer såklart att bli lite utmanande, speciellt med Lucas dagis tider. Men det löser sig såklart på något vis. Det ska verkligen bli kul att börja på ett riktigt kontor och få lite kolleger igen. Att åka tåget och läsa tidningen innan man kommer till jobbet, hitta sig ett favorit café med det bästa kaffet. Jag tror att det är ett bra beslut.

Jag har nu jobbat på min gamla arbetsplats i ca 5 år och har funderat ett tag på att söka något nytt. Jag har verkligen tyckt om mitt gamla jobb och lärt mig otroligt mycket sedan jag startade där men har det senaste halvåret känt att jag inte har kunnat utvecklas så mycket mer. Så nu när företaget bestämde sig för att avsluta sin verksamhet i NSW var det sparken i baken som jag behövde. Det är spännande med förändringar och nyttigt!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Gud vad kul Lina - Grattis!!
Jag hade det på känn hela tiden att du skulle få jobbet förstås ;)

Roligt att testa på något nytt, samtidigt aningen skrämmande... Men det brukar ju gå bra! Det är ju perfekt också då att de skulle lägga ner så att du nästan blev tvungen att ta steget. Annars är det lätt att man blir kvar vid det trygga vanliga...

Det kommer bli toppen!

Boel i Sydney sa...

Grattis Lina, vad kul! Saklart att det kanns pirrigt och nervost men detta fixar du! :) Som du skrev kul med lite forandring och att jobba pa ett riktigt kontor och ha mer kontakt med kollegor. (Och att jobba pa Australiens storsta bank!:)

Linnea sa...

Stort Grattis, vad roligt! Det kommer säkert att gå bra, alltid nervöst i början på nytt jobb. Jag har själv börjat på nytt ställe sedan 2v och lär mig fortfarande allting :)

Bec sa...

Ah, grattis! Vad roligt! Du kommer in i det fort, det ar jag helt saker pa. :) Nervositet ar bra tror jag, det betyder att du vill gora bra ifran dig! :)

Kram!

Lina sa...

Tack för lite peppande ord, det behövs!

Linnea, vad roligt med nytt jobb för dig med, var är det någonstans?

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se