torsdag 8 mars 2012

Kackerlackor och Portraits

En sak som är bra med sommaren som inte har varit någon sommar är att antalet kackerlackor som har visat sig är minimalt, jag har typ bara sett 5 - 6 stycken på hela sommaren. Förra sommaren dödade jag säkert en kackerlacka var och varannan kväll, ändå gift bombade vi lägenheten. Fy fasen vilka vidriga djur de är! Jag kan leva med både ormar och spindlar runt hörnet om jag måste, men kackerlackor är  nog de värsta! Jag klättrar gärna upp på en stol och skriker som en värsta fjollan. Förra året vågade jag inte ens gå på toaletten på natten utan att tända alla lampor men som sagt i år har det varit bättre. Skönt!

Annars har dagen gått till lite jobb, jobb sökning och kunskapstest (shit vad grejer man måste göra när man söker jobb nu för tiden, beteende test, kunskaps test, case studies, etc man blir ju helt mörbultad). Jag har hunnit med att gå på min foto klass ikväll också, idag tränade vi portraits. Vi fick alla ta med ett föremål som vi tog kort på och sedan oss själva i olika förklädnader. Lucas pluto var med och posade.

1 kommentar:

Asa sa...

Brrr, kackerlackor... :-O Skönt för er att ha lite färre att handskas med i år. Jag tycker som du men här brottas vi med äckliga fästingar istället.
Vad kul med riktig fotokurs och vad spännande med nytt jobb!
Kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se