onsdag 8 februari 2012

Vardag

Jo med då var vardagen tillbaka. Lucas på dagis och jag och C försöker att få ihop det berömda livspusslet med jobb, träning, mat och alla andra aktiviteter, precis som många andra småbarns familjer runt omkring oss.

En av de värsta sakerna jag vet är att planera och komma på middagar, handla och laga dem. Fy sjutton vad tråkigt det är, urk! Sen när man äntligen kommer på något bra och kan klappa sig på axeln för en hyfsad middag så dröjer det inte många timmar innan man står där igen och kliar sig i huvudet med en hungrig 2åring i hasorna. C brukar vara bättre på just maten, när vi bodde i Melbourne så stod han för 80% av all matlagning och planering. Men nu kommer han hem så jäkla sent från jobbet så både jag och Lucas hinner ju  förtina innan han kan få fram någon mat. Så nu ligger ansvaret på mig :( Fast på helgerna ger jag igen, då tar jag semester från maten!

Någon som har några bra förslag hur man ska bli bättre på detta? Jag vet ju allt det där med att veckoplanera och veckohandla men jag får bara inte till det. Jag får nog ta och skärpa mig lite.

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej! Trillade in på din blogg för ett tag sedan. Då jag själv också bor i Sydney (Manly) där jag pluggar så är det skoj att läsa bloggar av svenskar utanför Sverige. :)
Läser några bloggar till och från och när det kommer till mat så är Jennys matblogg väldigt bra: http://minbebis.com/blogg/jennysmatblogg/
Hon har många bra och enkla recept.
Sedan Victorias blogg: http://www.bloggfamiljen.se/matplatsen/
Den är bra men många lchf recept men det behöver man ju inte följa om man inte känner för det. Lycka till!

Emmy sa...

I Sverige är det ju vanligt nuförtiden att man beställer matkasse/en veckas meny, finns det i OZ kanske? Kunde ju vara värt att testa någon månad för lite inspiration och avlastning? Kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se