lördag 25 februari 2012

Super frdagsmys

Idag har jag lagat min första romantiska middag tror jag. Eller romantisk vet jag inte men något mer än vanligt.  Varför? Jo, jag hade lite tid över. 

Det blev stekta laxbitar över en god sallad och färskpotatis, färska get ost gratinerade rödbetor och småpajer med ost och bacon. Pajerna var mest till Lucas, som han åt glatt. Jag hade köpt hem juice, vin och öl till allas önskan. Sedan bakade jag och Lucas chokladbollar och poppade popcorn som vi åt till Emil i Lönneberga. Vilket super fredagsmys va!

Sedan somnade jag gott när jag skulle natta Lucas, så blogginlägget som jag hade börjat skriva här blev aldrig publicerat. Därför blev det inlagt nu på lördagen istället. 

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh låter jättegott! Mysigt! Själv kalasade jag på knäckemackor med avokado, salt och peppar. Väldigt gott, men kanske inte speciellt festligt... blir gärna så när det bara är en själv som ska äta...

Sophie sa...

Mysigt med chokladbollar, det blir det nästa helg här! Söndagsbak blev semlor som var hett efterlängtade.

NY var underbart och eftersom solen sken där hela tiden och det regnade i Sydney var det inte helt fel tajmat heller :-)

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se