lördag 10 mars 2012

Härliga helg

Härliga helg! Idag har jag hunnit med en workshop för foto kursen i morse, den sista nu är det bara två teori lektioner kvar. Jag har lärt mig super mycket! Jag kunde i stort sett ingen ting innan mer än att slå på kameran och välja ett sv auto alternativen och ta bilden. Nu vet jag hur man fotograferar, även om bilderna inte blir bra så vet jag varför och hur jag kan göra för att förbättra bilden.

På vägen från kursen hämtade jag Lucas och Claude och vi åkte till Cronulla för lite strand häng och lunch. Bäst att passa på när vädret är på våran sida. Efter middagsvilan gick vi för att simma en stund i Sutherland pool, Lucas älskar det! Han simmar och hoppar som en tok tills han är blå om läpparna. Sedan värmer vi oss i de varma duscharna.

De visade The Lion King på tv i kväll så Lucas fick vara uppe och titta på den. En av mina gamla favorit filmer. Lucas tyckte också att den var bra. Trots att jag trodde att han skulle vara lite för för liten ännu, den är ju lite hemsk emellanåt och visst tyckte han att det var sorgligt när daddy lion varken rörde sig och pratade längre.

Nu ligger finaste lillskrutten och sover och hans mamma ska strax göra det samma. I morgon vankas 2 års kalas så det är bäst att ladda batterierna!

God natt från oss!
Visst är väl sovande barn något av det finaste som finns! 

Inga kommentarer:

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se