onsdag 8 augusti 2012

Bank holiday

I måndags var det en Bank holiday här i NSW, vilken tur då att både jag och Claude jobbar på bank så att vi kunde få en extra dag ledig. Jag visste faktiskt inte att det bara var banker som hade ledigt utan trodde att det bara var ett annat ord för röd dag/ public holiday. Konstigt fenomen, men jag klagar inte utan tyckte det var härligt att ha en extra dag att njuta av. Det var därför vi tog tillfället i akt och drog i väg till Snowy Montains över helgen. Vi har tänkt på det länge och ville att Lucas skulle få prova på lite snö.

Han älskade det även om det var blött och kallt ville han vara ute i timmar och leka i snön. Vi till och med lockade varm choklad för att komma in och värma oss men varje gång vi närmade oss värmestugan blev han utom sig och vill vara kvar och leka i snön. Han ville så gärna åka skidor med, det såg ju så kul ut. Men det får vi nog spara tills nästa år. I alla fall kan vi konstatera att snö är en hit och det nog finns lite vikinga blod i den lille pojken.

Nu sitter jag på tåget från jobbet med gym väskan packad och tänkte ta mig en sväng dit innan hemgång. Claude är på hämta-på-dagis duties idag och jag hoppas att middagen står på bordet när jag kommer hem :)






2 kommentarer:

Boel i Sydney sa...

Vad harligt med sno!

Emmy sa...

Så härligt med snö! Kram

Nextblogg

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se